Alyva – sintetinė ar mineralinė?

Alyva – sintetinė ar mineralinė?

Alyva – sintetinė ar mineralinė? suraskite euromaster servisą

Svarbiausia renkantis alyvą varikliui – vadovautis transporto priemonės gamintojo nurodymais dėl tepalo lipnumo bei kokybės. Čia pagalbą suteikia servisų darbuotojai, o transporto priemonės aptarnavimo instrukcijos arba konfigūratoriai yra prieinami alyvų gamintojų www puslapiuose. Jeigu variklis nėra sunaudotas – jo našumas yra geras bei nesunaudoja ir nepraranda didelio kiekio aliejaus, verta panaudoti sintetinį produktą, jeigu toks yra leidžiamas.

Iš ko susideda variklio alyva?

Mineralinė bazė

Atsiranda naftos perdirbimo proceso ir tolesnio rafinavimo metu. Atsižvelgiant į natūralią produkto kilmę sunku yra išgauti aukštą kokybę ir parametru pasikartojamumą. Privalumu yra žema kaina.

Sintetinė bazė

Gaunama cheminės sintezės metu. Jai būdingas geras atsparumas oksidavimui kai temperatūra yra aukšta. Tuo tapu labai žemų temperatūrų metu ji išlieka skysta. Ją naudojant paprasčiau yra išgauti produktą, turintį labai aukštus ir visapusiškų parametrų metu.

Kiti variklio alyvos komponentai

Kiti alyvos komponentai tai įvairūs ….. priedai , tarp kurių galime išskirti:

  • Plovikliai ir dispergatoriai – neleidžia susidaryti ir kaupti nuosėdoms variklyje
  • Oksidacijos inhibitoriai ir korozijos inhibitoriai – priedai nuo susidėvėjimo, užkertantys kelią korozijos atsiradimui ant variklio elementų
  • Lipnumo modifikatoriai – stabilizuoja lipnumą temperatūros funkcijoje
  • Depresatoriai – sumažina alyvos tekėjimo temperatūrą, taigi jo tepimą žemų temperatūrų metu.

Naujoviškų tepimo priemonių atveju priedų kiekis tai net 50% gatavo produkto apimties. Ypatingai populiarūs priedai paskutiniu metu tai polimerai, kurie padeda pasiekti žemą aliejaus lipnumą (pvz. 0W20 klasės) išlaikant tepimo savybes.

MINERALININĖ AR SINTETINĖ ALYVA

Naujoviškų variklių atveju reikalavimai alyvai yra milžiniški. Dėl išmetamųjų teršalų standartų variklinė alyva taip pat turi būti nekenksminga aplinkai – užtikrinti žemą judėjimo atsparumą, taigi degalų taupymą bei kuo didesnę pavaros bloko galią. Be to, kiekvienas variklis degina nors minimalius alyvos kiekius.

Be to, kiekvienas variklis degina nors minimalius alyvos kiekius – stūmoklio sandarinimas cilindre nėra idealus. Tai reikalauja iš alyvos kuo mažesnio pelenų kiekio, kurie galėtų patekti į atmosferą arba užkimšti katalizatorių arba kietųjų dalelių filtrą. Automobilių gamintojai siekia naudoti mažus, bet efektyvius variklius, kurių šilumos emisija yra didžiulė, o alyvos dubens talpa vis mažesnė.Dažnai naudojamas šiandien yra turbokompresorius, kuriuose guoliai sukasi 250 000 tūkst. aps./min. greičiu. Visi šie reikalavimai teikia pirmenybę tik sintetinių produktų naudojimui. Tik jų naudojimo atveju galimas yra tepančiųjų priemonių pagaminimas, turinčių didelį lipnumo rodiklį taigi tokių kurios yra užtektinai tirpios šalčių metu ir gerai apsaugo variklį aukštų temperatūrų metu vienu metu išlaikant mažą judesio atsparumą – dauguma naujoviškų variklių dirba ant tepalų, kurių lipnumo klasė 5W30, 0W30 ar netgi 0W20 taigi ypač vandeningų. Dar viena problema yra rida tarp keitimų – šiandien gamintojai apibrėžia jį netgi virš 30000 km. Aliejui tai didelis iššūkis,jis turi būti atsparus oksidacijai ir produktams, patenkantiems į jį iš variklio degimo kameros, ty rūgštinių cheminių medžiagų ir suodžių.

alyva

Aukščiau esančiame pav.: skirtumas cheminių junginių dydžiuose ir vientisume, kuris sukelia mažesnę trintį naudojant sintetinę alyvą.

Mineralinės alyvos pliusu yra ne tik žema kaina. Toks produktas neturi tokių plačių parametru kaip jo sintetinis atitikmuo, tačiau turi privalumus ypač svarbius senesnių variklių atveju. Mažesnis valančių komponentų kiekis riboja susikaupusių variklyje nuosėdų skalavimą ir riboja  pavojingą alyvos autobuso užsikimšimo rizika. Kitu privalumu yra geresnis mineralinės bazės bendradarbiavimas su elastomerais naudojamais sandarinant variklius, kas turi įtaką alyvos nutekėjimo apribojimui senesniuose varikliuose.