Akumuliatorius

Akumuliatorius

Ką daryti kai akumuliatorius išsikrauna?

Akumuliatorius suraskite euromaster servisą

Svarbu pastoviai tikrinti akumuliatoriaus būklę. Apie būtinybę pakrauti akumuliatorių informuos įspėjamoji lemputė, tuo tarpu apie generatoriaus gedimą praneš raudonai degantis akumuliatoriaus ženklas.

Dažnai akumuliatoriaus keitimas nėra būtinas – pakanka tik pakrauti ir papildyti elektrolitą, ypač senesnio tipo akumuliatorių atveju.

Kada reikia pakeisti  akumuliatorių

Naujų akumuliatorių gamintojai tarnavimo laiką nustato maždaug 4-5 metams. Žinoma tas laikas priklauso nuo automobilio padėties ir naudojimo būdo. Jei jūsų automobilis sukelia problemas užvedant šaltą variklį, o įspėjamieji signalai prigęsta, tai reiškia, kad laikas pakeisti akumuliatorių.

Akumuliatoriaus išsikrovimo priežastys:

  • Automobilio eksploatacija trumpais atstumais ilgame laiko tarpe;
  • per didelė elektros sistemos apkrova – įjungtas šiltas vėdinimas, langų šildymas, elektra valdomi veidrodėliai, garso sistema, lemputės turinčios aukštą energijos poreikį;
  • paliktos atidarytos durys arba bagažinė;
  • paliktos įjungtos šviesos ilgesnio sustojimo metu;
  • sugedusi elektros instaliacija;
  • akumuliatoriaus sunaudojimas;
  • sugedęs generatorius.

Kokį akumuliatorių pasirinkti?

Sužinokite, koks akumuliatorius turi būti naudojamas Jūsų automobilyje. Nueikite į specializuotą parduotuvę, kur profesionalus darbuotojas padės jums pasirinkti akumuliatoriaus dydį ir tipą. Transporto priemonės elektros sistemai yra svarbus polių išdėstymas – vengtinas per didelis laidų kiekis. Akumuliatoriaus talpa turi būti pritaikyta mūsų automobilio poreikiams. Perkant akumuliatorių, kurio talpa per maža, mūsų transporto priemonė pastoviai kovos su elektros energijos trūkumu. Pasirinkus per didelės talpos akumuliatorių, turime žinoti, kad generatorius negalės užpildyti jo visu 100%.

Akumuliatorių tipai:

  • Švino-rūgštiniai akumuliatoriai – labiausiai paplitęs akumuliatorių tipas. Naudojamas beveik kiekvienam transporto priemonės tipui. Tai yra gana pigūs akumuliatoriai, o jų kokybė nėra aukščiausia. Yra dvi švino rūgštinių akumuliatorių rūšys:
    • aptarnaujami – senesnės rūšies
      Reikalauja elektrolito kiekio kontrolės
    • neaptarnaujami – naujesni
      Jie pakeičia senesnius tipus, nes turi sandaresnį korpusą, kuris apsaugo nuo elektrolito garavimo.
  • Želiniai akumuliatoriai – turi didesnę talpą ir yra labiau atsparūs iškrovimams
  • AGM akumuliatoriai – yra pagaminti iš įmirkyto stiklo pluošto demblių. Jie yra mažesni nei švino-rūgštiniai akumuliatoriai, bet turi panašią talpą. Dažniausiai naudojami hibridiniuose automobiliuose arba intensyviai eksploatuojamose transporto priemonėse.

Kai išsikrauna akumuliatorius

Jei jūsų akumuliatorius yra išsikrovęs, galite pabandyti įkrauti jį pakrovėju. Jeigu sugestų kelyje, patikrinkite, ar Jūsų akumuliatorius turi assistance arba paprašykite kitų vairuotojų, turinčių užvedimo kabelius, pagalbos. Žinoma, kiekvienas autoservisas padės Jums užvesti automobilį ir diagnozuoti Jūsų akumuliatoriaus būklę.

Kaip pakrauti akumuliatorių?

Norėdami pakrauti akumuliatorių turime naudoti užvedimo kabelius ar pakrovėją.

Pakrovimas užvedimo kabeliais:
Prijungiant užvedimo kabelius turime būti labai atsargūs, kad nepažeistume įrengimo instaliacijos transporto priemonėje ir automobilio, iš kurio mes gausime srovę. Įsitikinkite ar akumuliatorius nėra užšalęs – gali įvykti sprogimas. Krovimas turėtų vykti įjungus abiejų automobilių variklius. Kabelius reikėtų prijungti teigiamas prie teigiamo ir neigiamas prie neigiamo. Atsiminkime, kad įkrovimas per kabelius yra trumpalaikis ir neužtikrina pilno akumuliatoriaus efektyvumo. Norint būti 100% tikru, kad akumuliatorius yra pilnai įkrautas, gerai būtų aplankyti servisą, kur galima patikrinti gedimo priežastį, ir įkrauti akumuliatorių profesionaliu generatoriumi.

Įkrovimas pakrovėju:
Įkrovimas turėtų vykti akumuliatorių atjungus nuo sistemos instaliacijos ir išėmus iš transporto priemonės. Jei akumuliatorius yra nešvarus, nuvalykite jį. Gnybtus, esančius ant pakrovėjo ir akumuliatoriaus sujungiame kaip pažymėta (+) su (+). Srovės vertė, kuria bus įkrautas akumuliatorius, priklauso nuo to, kokį metodą naudosime, bet vienas iš saugesnių yra akumuliatoriaus įkrovimas 1/20 jo talpos srove. Pats pakrovimo procesas turėtų trukti trumpiau nei 10 valandų ir būti nuolat prižiūrimas. Kraunant akumuliatorių negalima rūkyti. Iš jo skleidžiasi degus vandenilis, dėl ko gali įvykti sprogimas.

oro kondicionierius

Kaip prižiūrėti akumuliatorių?

  • Rūpinkitės gnybtų švara, kad ant jų nebūtų apnašų;
  • užvedant variklį išjunkite prietaisus papildomai naudojančius elektros energiją (šviesas, vėdinimą, GPS ir t.t.);
  • venkite važiavimo tik trumpais atstumais;
  • užtikrinkite efektyvų generatorių;
  • senesnio tipo akumuliatorių atveju papildykite elektrolitą;
  • jei automobilis neužsiveda, nebandykite kelis kartus užvesti variklio;
  • pasirūpinkite, kad akumuliatorius būtų stabiliai pritvirtintas;
  • patikrinkite matuokliu įtampą ant gnybtų (13,9 – 14,5 veikiantis variklis).

SVARBIAUSI AKUMULIATORIAUS  VEIKIMO ASPEKTAI:

  • Temperatūros įtaka

Kiekvienas akumuliatorius jautriai reaguoja į temperatūros pokyčius. Optimali aplinkos temperatūra akumuliatoriaus darbui yra apie 25 °C. Esant temperatūrai -20 ° C akumuliatoriaus efektyvumas sumažėja iki maždaug 40%.

  • Sistema 

Akumuliatoriai transporto priemonėms su start&stop sistemomis yra pritaikyti dažnam variklio užvedimui. Toks akumuliatorius yra veikiamas ciklinių apkrovų ir turi dirbti visu pajėgumu net jei jis dalinai pakrautas. Šio tipo akumuliatoriai yra brangesni ir turi didesnę talpą. Labai svarbu yra nekeisti jų pigesniais pakaitalais.

  • ŽENKLINIMAS ANT AKUMULIATORIAUS

dot.pngopis-akumulatora

Įtampa – įtampa yra pateikiama automobilio elektros sistemos voltais

Talpa – ją apibrėžia ampervalandės – grandžių gebėjimas saugoti elektros krūvį. Kuo daugiau elektros imtuvų transporto priemonėje, tuo  reikalingesnis tampa didesnės talpos akumuliatorius. Jei akumuliatorius turi per didelę talpą, nebus pajėgus pilnai pakrauti ir gali sugesti.

Užvedimo srovė – išreikšta amperais. Nurodo maksimalų srovės intensyvumą varomojo vieneto užvedimo metu. 6, 8 arba 12 cilindrų varikliams yra reikalingi akumuliatoriai su daug didesne užvedimo srove.

Normos – Žymėjimas (EN) tai  normos, pagal kurias yra išmatuoti akumuliatoriaus parametrai. Perkant akumuliatorius, be aukščiau išvardintų parametrų, reikėtų atsižvelgti taip pat į matmenis. Šiam tikslui geriausia pasinaudoti atskirų gamintojų katalogais.

  • Užvedimo srovės ženklinimo normos: IEC – senesnė Europos norma; DIN – Vokiečių norma; EN – Europos norma; SAE – Amerikietiška norma.
  • Užpylimo rūgštimi data – Atkreipkite dėmesį į pirmą pripildymo rūgštimi datą. Tai nėra akumuliatoriaus korpuso pagaminimo data! Tai, kada akumuliatorius buvo pripildytas rūgštimi gali turėti įtakos jo tarnavimo laikui. Jei tokios informacijos nėra ant pakuotės, kreipkitės pas pardavėją, tačiau geriausia pirkti akumuliatorių patikrintame ir patikimame servise, turinčiame didelę dalių pasiūlą.

Kur dėti seną akumuliatorių?

Kiekviena parduotuvė, kuri prekiauja akumuliatoriais, perkant naują, yra įsipareigojusi priimti sunaudotus akumuliatorius. Jei neketinate pirkti naujo akumuliatoriaus, paliekant seną, servise turėsite sumokėti depozito užstatą.

Read previous post:
oro kondicionierius
Oro kondicionierius

Stabdžiai

Close